facebook

NowościPowrót do listy

Nowości

Już wiosna – czas ślubów! Poznaj kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży w kwiaciarni.

Przed nami wiosna – wymarzony czas dla zakochanych na zawieranie związków małżeńskich.

Już wiosna – czas ślubów! Poznaj kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży w kwiaciarni.
Dla wielu kwiaciarni w związku z tym zaczyna się wzmożony okres sprzedaży wiązanek ślubnych i innych akcesoriów związanych z tym wydarzeniem. 
 
Czy istnieje sposób, aby dotrzeć do większego grona potencjalnych zainteresowanych? Takim sposobem może być współpraca z branżami komplementarnymi.
Branże komplementarne to takie, które poniekąd uzupełniają się nawzajem. Produktem komplementarnym do herbaty jest cytryna albo cukier. Do makaronu – sos pomidorowy do spaghetti. Do margaryny do pieczenia ciast – rodzynki. 
 
Jednym słowem produkty komplementarne tworzą wspólnie pewną całość. A co najważniejsze, ułatwiają życie konsumentom, gdyż oferują pełne rozwiązanie jakiegoś problemu: czy to pomysłu na obiad, pełnego zestawu do czyszczenia mieszkania lub kompletnego zestawu upominkowego. 
W przypadku kwiaciarni specjalizującej się w bukietach ślubnych, istnieje naprawdę wiele możliwości kooperacji. Polecać się wzajemnie można z salonem sukien ślubnych, fotografem specjalizującym się w weselach, domem weselnym, firmą zajmującą się wynajmem samochodów do ślubu, salonem kosmetycznym lub kosmetyczką czy fryzjerką, która świadczy usługi z dojazdem do domu Klienta, restauracją czy wreszcie z cukiernią, która słynie z tortów ślubnych.
 
Zasady współpracy należy ustalić tak, aby każda ze stron czerpała z tego wymierne korzyści. Przykładowo: klientka salonu z sukniami ślubnymi, jeśli skorzysta z usług polecanego fotografa i kwiaciarni, otrzymuje określony rabat na te usługi. I odwrotnie. Im więcej specjalistów będzie można w jednym miejscu polecić, tym klient będzie miał łatwiej w organizacji swojego ślubu. I oszczędzi trochę pieniążków, co istotne jest przy tak dużym przedsięwzięciu. 
 
Przy takiej współpracy konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie materiały reklamujące kwiaciarnię. Zawsze, obok nazwy, powinien znaleźć się tam numer telefonu i adres strony internetowej. 
 
Z wybranymi branżami można nawiązać nawet bliższą współpracę. Kilka pomysłów znajduje się poniżej.
 
  • Salon sukien ślubnych można udekorować kwiatami, co będzie najlepszą wizytówką kwiaciarni. Panie, które zdecydują się na zamówienie sukni, w prezencie mogą otrzymać piękną różę. W kwiaciarni natomiast można zrobić ekspozycję sukni ślubnej, która będzie reklamą zaprzyjaźnionego salonu.
  • Za umieszczenie galerii zdjęć ślubnych (oczywiście z bukietami z kwiaciarni), będących wizytówką fotografa, w zamian można otrzymać profesjonalną sesję zdjęciową bukietów, które można zamówić przez Internet.
  • Zazwyczaj pary szukające bukietów na swój ślub, przeglądają albumy ze zdjęciami. Podobnie robią w przypadku decydowania się na torty weselne. Można wymienić się albumami z cukiernią. 
 
Poszukanie partnera biznesowego czy partnerów biznesowych to obok dodatkowej sprzedaży także możliwość połączenia budżetów na wspólną reklamę. Dzięki temu można dotrzeć do tego samego konsumenta tańszym niż dla pojedynczej firmy kosztem. 
 

Zobacz więcej tutaj: http://kreatywnybutikone.pl/

 

 
  • /
  • DRUKUJDRUKUJ
10-04-2015

KOMENTARZE

  • Brak komentarzy!

CZYTAJ TAKŻEZobacz więcej artykułów z tej kategorii

  • Nowości
    Program III Lubińskiego Festiwalu Kwiatów i Roślin
    2015-04-23

    Program III Lubińskiego Festiwalu Kwiatów i Roślin

    Podczas III Lubińskiego Festiwalu Kwiatów i Roślin odbędę się pokazy i warsztaty florystyczne.
    Więcej
  • Nowości
    Akcja Calendar Flowers marki Agrecol
    2016-02-17

    Akcja Calendar Flowers marki Agrecol

    Inicjatywa Calendar Flowers 2016 nabiera rozpędu. Egzemplarze z limitowanej edycji wydawnictwa zostały wylicytowane na aukcjach dobroczynnych na rzecz Fundacji Mam Marzenie oraz Wielkiej Orkiestry...
    Więcej